Warunki współpracy
Poniższy diagram przedstawia przykładowy schemat współpracy:

Pierwszy kontakt
Kontakt ze strony Klienta (rozmowa osobista, telefoniczna lub kontakt mailowy), przedstawienie ogólnych informacji na temat sprawy, wstępna wycena.

Ustalenie warunków współpracy
Spotkanie osobiste w Kancelarii, przedstawienie przez Klienta dokumentów związanych ze sprawą. Szczegółowa wycena usługi i kosztów związanych ze sprawą oraz określenie zasad płatności, nakreślenie strategii działań, akceptacja Klienta. Ustalenie zasad kontaktu.

Prowadzenie sprawy
Wykonywanie przez Kancelarię ustalonych czynności w uzgodnieniu z Klientem.

Zakończenie sprawy
Spotkanie podsumowujące, zwrot dokumentów, nakreślenie ewentualnych dalszych działań.
Model współpracy i rozliczeń z Klientem dobierany jest indywidualnie w zależności od potrzeb Klienta, jego oczekiwań oraz charakteru i stopnia skomplikowania sprawy. Metody rozliczenia przedstawiane są klientowi w sposób jasny i przejrzysty.
Wycena sprawy jest bezpłatna.
Kancelaria podejmuje działania dopiero po akceptacji przedstawionej kwoty wynagrodzenia przez Klienta.
Przykładowo formy rozliczeń mogą być następujące:
System ryczałtowy
Wynagrodzenie jest ustalane jako stała kwota za określony etap sprawy albo zlecone zadanie, niezależnie od czasu pracy poświęconego na jego realizację.
System ryczałtowo-godzinowy
Wynagrodzenie jest ustalane ryczałtowo za określoną liczbę godzin, po przekroczeniu ustalonego limitu godzin, wynagrodzenie jest powiększane o iloczyn stawki godzinowej i liczby godzin (oczywiście Klient jest informowany o wyczerpaniu ustalonego limitu godzin).
System godzinowy
Wynagrodzenie jest ustalane na podstawie uzgodnionej z Klientem stawki godzinowej i liczby godzi poświęconych na wykonanie zlecenia.